Punkt Obsługi Interesantów (stanowisko 0N39) jest czynny w dniach pracy Sądu Najwyższego w godzinach 8.30 – 15.30. POI obsługuje interesantów zgłaszających się osobiście do siedziby Sądu Najwyższego bądź telefonicznie pod numerem telefonu:
+48 22 530 83 34
Przyjmowanie interesantów w POI w sprawie skarg i wniosków składanych w formie ustnej do protokołu odbywa się we wtorki w godzinach 10:00 – 11:00 oraz w czwartki w godzinach 13:00 – 14:00.
Punkt Obsługi Interesantów w szczególności:
- udziela informacji dotyczących funkcjonowania wydziałów Izb Sądu Najwyższego, w tym ich właściwości i lokalizacji;
- kieruje do właściwych sal rozpraw i innych ogólnodostępnych miejsc w budynku Sądu Najwyższego;
- udziela informacji o stanie sprawy sądowej toczącej się przed Sądem Najwyższym na podstawie systemu informatycznego przeznaczonego do obsługi Sądu Najwyższego, w szczególności: o sygnaturze sprawy, terminie i miejscu rozprawy lub posiedzenia, dacie wydania orzeczenia, treści wydanego orzeczenia lub zarządzenia w sprawie, korespondencji wpływającej i wychodzącej w sprawie, składzie wyznaczonym do rozpoznania sprawy, zakończeniu sprawy i zwrocie akt;
- udziela informacji o sposobie składania skarg i wniosków;
- przyjmuje skargi i wnioski w formie pisemnej składane osobiście przez interesantów, a na żądanie osoby wnoszącej skargę lub wniosek w formie ustnej do protokołu oraz potwierdza ich wpływ do Sądu Najwyższego;
Ponadto Punkt Obsługi Interesantów:
- przyjmuje korespondencję inną niż skargi i wnioski składaną osobiście przez
interesantów oraz potwierdza jej wpływ do Sądu Najwyższego;
- udostępnia formularze sądowe;
- zapewnia dostęp do elektronicznego tłumacza migowego dla osób głuchoniemych;
- udostępnia podstawowe informacje o niektórych innych instytucjach, w tym Ministerstwie Sprawiedliwości, Rzeczniku Praw Obywatelskich, Rzeczniku Praw Dziecka, Naczelnej Radzie Adwokackiej, Krajowej Radzie Radców Prawnych, Europejskim Trybunale Praw Człowieka w Strasburgu, Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu oraz o podmiotach udzielających bezpłatnych porad prawnych.
Podczas jednej rozmowy telefonicznej POI udziela informacji dotyczących nie więcej niż dziesięciu spraw.
Punkt Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych.
Punkt Obsługi Interesantów nie udziela informacji, które naruszyłyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności o ochronie danych osobowych i o ochronie informacji niejawnych.